Informacje

MIEJSCE BIURA ZAWODÓW: biuro zawodów mieści się w Mniszkowie, Agroturystyka
Czarodziejska Góra.

TERMIN ZAWODÓW: sobota, 19 października 2024.

ORGANIZATOR: Wrocławski Klub Wysokogórski, ul. Sokolnicza 40/1, 53-660 Wrocław.

ZGŁOSZENIA ZESPOŁÓW: poprzez formularz online na stronie wkw.org.pl. Decyduje kolejność
zgłoszeń (potwierdzonych wpłatą wpisowego) do wyczerpania limitu miejsc.

REJESTRACJA ZESPOŁÓW: do godz. 08:30, 19 października 2024.

ODPRAWA TECHNICZNA: odprawa odbędzie się o godzinie 08:30 przy punkcie zawodów na
Przełęczy Karpnickiej.

CZAS ZAWODÓW: zawody rozpoczynają się o godz. 09:00 przy punkcie zawodów na Przełęczy
Karpnickiej. Zakończenie zawodów o godz.15:00 (do tej godziny zespół musi ukończyć ostatnią drogę).

WPISOWE: opłata za zespół w kwocie 30 zł uiszczana jest w trakcie zapisów.

CEL ZAWODÓW: propagowanie aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu, promocja
potencjału wspinaczkowego Rudaw Janowickich oraz wspinaczki na własnej asekuracji.

ZASADY OGÓLNE: Zadaniem zespołu jest zdobycie jak największej liczby turni.
Każdą turnię zdobywa się tylko jeden raz drogą, którą zespół sam wybiera. Za trudność drogi są
przyznawane dodatkowe punkty. Turnie i drogi zespół wprowadza samodzielnie w dedykowanym
formularzu online, dostępnym na stronie Klubu.

Postanowienia ogólne

  1. W zawodach zespoły będą klasyfikowane i nagradzane w następujących kategoriach:
    • kategoria OPEN (zespół z bezwzględnie najwyższą punktacją) – nagroda za 1, 2 i 3 miejsce
  2. Zawodnicy, najpóźniej do dnia zawodów, muszą mieć ukończone 18 lat. Uczestnicy poniżej 18 roku życia muszą posiadać pisemną zgodę rodzica lub opiekuna.
  3. Warunkiem wzięcia udziału w zawodach jest podpisanie przez uczestnika „oświadczenia uczestnika”. Oświadczenie uczestnika podpisują osoby pełnoletnie i odpowiednio: rodzice lub opiekunowie osoby niepełnoletniej.
  4. Uczestnicy zawodów powinni mieć aktualne ubezpieczenie NNW, uwzględniające uprawianie sportów podwyższonego ryzyka.

Zespoły

W zawodach klasyfikowane są wszystkie zespoły, które:

  1. zgłoszą się do zawodów i uiszczają opłatę wpisową (wymagany dowód osobisty lub inny dokument tożsamości),
  2. złożą w biurze zawodów podpisane „oświadczenie uczestnika” dotyczące zasad bezpieczeństwa i odpowiedzialności,
  3. wezmą udział w odprawie technicznej przed zawodami,
  4. zdobędą co najmniej jedną turnię zawodów,
  5. ukończą zawody w regulaminowym czasie przez złożenie w biurze zawodów wykazu przejść.

Przebieg zawodów

  1. Zawody są rozgrywane jako konkurencja zespołowa. Klasyfikowane są zespoły dwuosobowe.
  2. Droga wspinaczkowa jest pokonana przez zespół jeżeli:
    • każdy z członków zespołu przebył drogę o własnych siłach,
    • co najmniej jeden z członków zespołu pokona daną drogę, zgodnie z przyjętymi zasadami we wspinaczce tradowej, w stylu nie gorszym niż PP (dla drugiego członka zespołu dopuszczalny jest styl AF i TR z blokami). 
  3. Każda droga ze względu na trudność oraz długość ma przypisaną liczbę punktów dodatkowych/ujemnych. 
  4. Nazwę turni oraz drogę, zespół wprowadza w formularzu Maratonu Tradowego, dostępnym na stronie wkw.org.pl. W dniu zawodów, zespoły otrzymają dedykowany kod QR prowadzący bezpośrednio do formularza. 
  5. Zawody wygrywa zespół, który uzyska najwyższą liczbę punktów i ukończy zawody w ustalonym czasie. 

Sprzęt wspinaczkowy

  1. Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że warunkiem wzięcia udziału w zawodach jest posiadanie przez uczestnika obowiązkowego wyposażenia, na które się składa:
    • uprząż wspinaczkowa,
    • lina dynamiczna pojedyncza lub dwie żyły liny połówkowej,
    • zestaw asekuracyjny: przyrząd asekuracyjny, karabinki HMS, taśmy,
    • zestaw ekspresów – 1 na zespół,
    • zestaw asekuracyjny do wspinaczki na drogach o asekuracji tradycyjnej (tradowej).
  2. Zaleca się stosowanie kasku wspinaczkowego.

Normy

Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że elementy wyposażenia uczestnika wymienione w pkt.5 muszą spełniać wymogi europejskie (EU) lub wymogi UIAA.

Zakazy

Obowiązuje zakaz wspinania się bez asekuracji.

Rezygnacja

Każdy zawodnik może zrezygnować z dalszego udziału w zawodach ze swojej inicjatywy w dowolnym momencie. Fakt ten obowiązkowo należy zgłosić w biurze zawodów.

Pomoc

Wszyscy zawodnicy są zobowiązani przyjść z pomocą osobie będącej w niebezpieczeństwie. Czas poświęcony na udzielenie pomocy zostanie uwzględniony w wynikach.

Fair Play

Zabronione jest korzystanie z pomocy osób trzecich podczas zawodów. Zawody rozgrywane są w duchu fair play, z poszanowaniem zwyczajów i etyki wspinaczkowej.

Asekuracja

Asekurant w trakcie wspinaczki partnera musi pozostawać na ziemi, u podnóża skały lub na górnym lub pośrednim stanowisku asekuracyjnym, w zależności od wymogów bezpieczeństwa i przyjętej taktyki.

Łamanie Regulaminu

  1. Wszelkie sytuacje łamania postanowień niniejszego regulaminu oraz inne wykroczenia popełniane przez zawodników podczas wspinania powinny zostać zgłoszone do jury zawodów.
  2. Jury zawodów jest uprawnione do nakładania następujących kar:
    • kara punktowa – nałożona w związku z łamaniem postanowień niniejszego regulaminu, w szczególności oddaniem karty z wykazem przejść po przewidzianym czasie,
    • dyskwalifikacja – nałożona w związku z przypadkami rażącego łamania postanowień niniejszego regulaminu.

Jury

  1. Nadzór nad prawidłowym przebiegiem zawodów sprawuje jury zawodów.
  2. Jury składa się z sędziego głównego oraz obserwatorów.
  3. Jury podejmuje działania określone niniejszym regulaminem.

Protesty

  1. Protesty należy wnosić na piśmie do jury zawodów.
  2. Czas składania protestów wynosi 20 minut od chwili ogłoszenia wstępnych wyników zawodów.
  3. Protesty są rozpatrywane bezzwłocznie przez jury zawodów.

Odpowiedzialność, wizerunek i dane osobowe

  1. Uczestnicy biorą udział w zawodach na własną odpowiedzialność i ryzyko.
  2. Organizator zawodów nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody (majątkowe i na osobie) poniesione przez uczestników w związku z ich udziałem w zawodach, w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie ciała oraz inne uszczerbki na zdrowiu i życiu, doznane przez uczestników zawodów w związku z ich uczestnictwem w zawodach.
  3. Uczestnik wyraża nieodpłatnie zgodę na wykorzystanie jego wizerunku na stronie i portalach społecznościowych Wrocławskiego Klubu Wysokogórskiego
  4. Uczestnik wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz przekazywanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) w zakresie niezbędnym do organizacji zawodów, a także dla realizacji celów statutowych organizatora oraz współpracy organizatora ze współorganizatorami, sponsorami i partnerami. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych prezentuje załącznik 2 do regulaminu.

Zmiany Regulaminu

Organizator zastrzega sobie prawo do wiążącej interpretacji niniejszego regulaminu oraz do wprowadzania do niego zmian.

Nagrody

Fundatorem nagród jest Wrocławski Klub Wysokogórski. 

Punktacja

Ilość punktów za każdą zdobytą turnię to:

100 + bonus

gdzie bonus zależy od trudności drogi:

WycenaBonus
I-30
I+-20
II--15
II-10
II+-5
III--2.5
III0
III+15
IV-20
IV25
IV+40
V-45
V50
V+75
VI-87
VI100
WycenaBonus
VI+125
VI.1-137
VI.1150
VI.1+175
VI.2-187
VI.2200
VI.2+250
VI.3-275
VI.3300
VI.3+375
VI.4-412
VI.4450
VI.4+600
VI.5-675
VI.5750

Dla każdej turni liczy się tylko jedno przejście.

Lista turni

Lista turni
Antyurwista Bałwanek Bezimienna
Biblioteka Bliźniaki Blok przy Kuli
Bloki Blokowisko Bluszczowa
Borówkowa Brzytwa Bukowa Turnia
Bukowy Masyw Czartówka Czaszka
Decjusz Drwal Dwosta
Dzik Dziób Dziobata
Fajka Gubernator Gąsienica
Głaźska Janowickie Igła Maja Jacek i Agatka
Jajo Janowickie Skały Jańskie Głazy
Jarek Jeżynowa Joker
Jopek Kamienna Twarz Kanion
Karpnicka Turniczka Kapelania Kazamaty
Kieł Kiklop Klapaucjusz
Kopczyk Koń Krowiarki
Krucha Kazalniczka Kula Lew
Leśna Igła Leśna Turniczka Luna
Lustro Maczuga Majątkowe Skały
Malinowa Mała Biblioteka Mała Czaszka
Mała Grań Mała Strażnica Mała Turnia
Ministrant Mnich Strużnicki Mniszek
Mrówcza Skała Obła Ogrodowa
Omszały Mur Omszała Baszta Krucha Baszta
Opat Organy Orzech
Pajęcza Skała Peryskop Piec
Piernat Pierwsza Pochyła
Poziomkowa Połoga Turnia Prezes
Przedmoście Przyczółek Przydrożna Skała
Purchawka Pęknięta Płyta Negra
Regał Romby Rozpadła
Rylec Samotna Ścianka Sfinks
Skalna Grzęda Skalna Igła Skalny Most
Skalny Szaniec Skała na zakręcie Skała przy Szlaku
Skała przy Wiacie Skała z Konarem Skała z dziobem
Skała z jaskinią Skała z sosną Skały nad Bobrem
Skały przy Krzyżówce Skały z Literą (południowa turnia) Skały z Literą (północna turnia)
Skrzat Starościńska Igła Starościńska Skała
Strażnica Strużnicka Baszta Strużnicki Mur
Szafa Szyszka Totem
Trapez Tron Turnia z kociołkiem
Ukryta Ukryty Mur Urwista
Wartownie Wielbłąd Wilcza Turnia
Wąwóz Zachodnie Mury Zamku Zakonnik
Zamkowa Maczuga Ząbek Złoty
Ścianki Ślimak Świnki
Żelazko Żółta Skała Żółw